Ferrari F12 Berlinetta

Avem un nou Ferrari! Ferrari a scos acum vreo 3 ani cel mai tare model al marcii. EVER! Ferrari 458 Italia. E cel mai frumos model de Ferrari din toata istoria marcii. In plus era si cel mai rapid pana nu demult. Pe circuitul de la Fiorano a batut timpul lui Ferrari Enzo, ceea ce nu e putin lucru. Am zis ca a fost cel mai rapid pana nu demult pentru ca nu acum putin timp, Ferrari a lansat cel mai tanar model: Ferrari F12 Berlinetta!

Image

La exterior arata bine. Fata este foarte agresiva. In rest, ramane o chestiune de gust.. Mie unul nu-mi place decat botul la masina asta. Are niste gauri in aripile fata prin care ar trebui sa traca aerul ca o lipeasca mai bine de pamana, gauri care nu sunt grozave, iar spatele … e urat! Intotdeauna mi-a placut stilul lui Ferrari, cu cate 2 stopuri rotunde pe fiecare parte. De cand au trecut la cate un singur stop rotund nu prea ma mai omor dupa spatele de Ferrari. La Berlinetta e si mai urat. Are niste linii ciudate care probabil ajuta la aerodinamica, dar un Ferrari trebuie sa si arate perfect. Dupa cum am spus, design-ul este pur si simplu o chestiune de gust.

Partea interesanta la Berlinetta este motorul. Acest proaspat model de Ferrari a fost scos pe piata ca sa inlocuiasca un alt Ferrari care mie mi-a placut foarte mult, F599 Fiorano. Deci Berlinetta este un Grand Tourer. Asta inseamna ca va avea un motor mare. Un V12! Si nu orice V12, ci cel mai puternic V12 de pe piata. Am vazut un filmulet cu un Ferrari California cu motor turbo si m-am speriat putin ca o sa inceapa sa dispara motoarele aspirate. Dar Ferrari Berlinetta m-a linistit. V12-le ei este un motor aspirat,  de 6262cc, ce impinge masina asta cu un cuplu 690 de Nm. Pana aici, suna normal.. Dar puterea pe care o produce acest motor nu e una normala: 740 de cai si! Se pare ca ne apropiem cu pasi repezi de puteri de Veyron. Ferrari-ul asta e o masina extrem de rapida: 3.1 secunde pana la 100km/h.

Suna bine Ferrari-ul F12 Berlinetta. Desi exteriorul nu e cel mai reusit dupa parerea mea, s-ar putea sa fie un model de succes pentru fabrica din Maranello.

About razvaninca


Leave a comment